Než se postavil nadjezd někdy kolem roku 1966, tak se na Baťov dalo dostat jen přes železniční přejezd v Kolonce, kde je nyní podjezd pro cyklo a pěší. Aby jsme dojeli na Baťov , tak jsme museli pod sokolovnou odbočit a sjet k železničnímu přejezdu, kde se často tvořily dlouhé fronty. Z doslechu se mi doneslo, že při požárech na Baťově měli hasiči zpoždění právě kvůli čekání na přejezd vlaku.
V roce 1966 byl zlikvidován Sládečkův mlýn, který se současným nadjezdem byl v těsném sousedství ale sloužil už jen jako sklad JZD.
A v roce 1968 se přejezd zlikvidoval dle rodinného alba rodačky .
Zpráva od pana Brucháčka:
Dobrý den, po delší době Vás opět zdravím. K tomu přejezdu: byly vedle sebe dva, jeden směrem k hospodě „Karásek“, druhý jen malý kousek od něj směrem k „zadní“ bráně Svitu. Další pak byl po kolejích směrem k nádraží hned za Dřevnicí. Přejezdy tam byly určitě do roku 1969, jezdil jsem každý všední den od Spoláku autobusem na nádraží na vlak a často jsme u závor museli vysednout a podél trati doběhnout k nádraží-občas za „asistence“ OSŽ. myslím si, že při požárech na Baťově zasahovali hasiči z areálu Svitu, kde byla nepřetržitá hotovost na rozdíl od dobrovolných hasičů v okolních obcích (ale nejsem samozřejmě odborník). Ještě k přejezdům: byly ovládané ručně pomocí lanek až z věže z nádraží a pokud na nádraží seřazovali-šibovali- vagony, zajížděla lokomotiva až k přejezdům a ty pak byly zavřené i desítky minut. Problém vyřešil až nadjezd a podchod od sokolovny. Pokud si pamatuju, další přejezdy byly u Moravanu a směrem na sever u Skalek. Oba jsou dnes řešeny nadjezdy. Přeju pěkný den
Zdroje:
Rodinné album
Soka Zlín – Klečůvka
Letecké mapy z roku 1950
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map?permalink=d9b93e49d4b04ace21eccd4fca07e39b